Kladdkaka med Marshmallows

2011-11-29 @ 08:08:23
Kladdkaka med MarshmallowsKladdkaka med MarshmallowsKladdkaka med Marshmallows
Ca 30 min.
2 st ägg
2 dl strösocker
150 gram smör
5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl glutenfri mjölmix
100 gram blockchocklad &/eller nougat
1,5 dl minimarshmallows (frivilligt)

Tilllagning
1. Sätt ugnen på 150 grader och smält smöret i formen. 

2. Blanda ägg och socker med en trägaffel. 

3. Smält smör och låt det svalna. Tillsätt smör, kakao, vaniljsocker och mjöl. Häll i smord, bröad form.

3. Grädda ca 20 minuter och lägg i hackad blockchoklad/nougat (marshamallows om ni vill). Grädda ytterligare 5-8 minuter. (kakan ska vara kladdig)

Detta recept har jag hittat på tasteline, kladdkakan är egentligen inte glutenfri så jag har helt enkelt bytt ut vetemjölet mot glutenfritt mjöl. Kladdkakan är godast kladdig, med lite "hårdare" kanter och helst ganska sval. Sjäv tycker jag bäst om den när den stått i kylen någon dag! Lycka till


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej. Jag heter Linda och är 27 år har haft diagosen celiaki sen ja var ett. Jag ser fram emot att få ta del av dina och din mammas recept. Mvh Linda

2011-11-30 @ 15:05:39
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback